Sari la conținut

Un pic de matematică


Postări Recomandate

  • Oras:In your mind
  • Oras:In your mind
Postat

 

Acesta e topicul "Școala de vară"?😉- mare diversitate pe aici.Eu căutam topicul de termodinamică, poate luna viitoare😄
Nu mai citez poezia lui Nichia Stănescu- Altă matematică, poate unii sunt prea sensibili😁
Dar cei de la Taxi, nu zic rău deloc:

 

 

  • Haha 2
  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat
Chiar acum, catalin2015 a spus:

Eu nu stiu daca tu faci misto sau chiar crezi asta. Întreabă un profesor de matematica, citeste niste carti de aritmetica si o sa vezi ca nu e cum zici tu si e vorba de ordinea efectuarii operațiilor. 

Tu poti sa faci o matematică paralelă, cu alte reguli, dar oficial astea sunt regulile si dupa astea funcționează matematica (si mai cred ca au fost stabilite din practica nu la misto)

Daca ar fi fost greșit cred ca s-ar fi observat pana acum :)

Nu fac deloc mișto.Acest tip de exercițiu e un puișor de polinom .

Matematica e una singură,n-am inventat-o eu.

De aceea,îmi "împart" exercițiul in două, "6:" și "2(1+2)".Rezolv paranteza după formulă,scot 2x1+2x2(atât,că atât e și formula,nu rezolv până la capat) după care transpun și obțin 6:2x1+2x2.Apoi mergem pe ordinea operațiilor.

 

  • Oras:Timisoara
  • Oras:Timisoara
Postat
1 oră în urmă, the_big_man a spus:

De aceea,îmi "împart" exercițiul in două, "6:" și "2(1+2)".Rezolv paranteza după formulă,scot 2x1+2x2(atât,că atât e și formula,nu rezolv până la capat) după care transpun și obțin 6:2x1+2x2.Apoi mergem pe ordinea operațiilor.

Ce ce e greșit... 

  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat
Acum 4 minute, nila78 a spus:

Ce ce e greșit... 

Scuze,nu înțeleg întrebarea.

  • Oras:Timisoara
  • Oras:Timisoara
Postat

Nu era întrebare.. "cea ce e greșit" am vrut să scriu

  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat
Chiar acum, nila78 a spus:

Nu era întrebare.. "cea ce e greșit" am vrut să scriu

Okay,recapitulez pentru primul exercițiu :P

Fiind un puișor de polinom,folosim ambele laturi ale matematicii,algebra (formulă) și aritmetica (ordinea operațiilor)

Fiind un exercițiu de clasa a 5-a,când copiii învață algebra elementară, folosim formula distributivității sa aflăm soluția parantezei.

a(b+c) = ab+ac

Atenție, soluția este "ab+ac" și așa trebuie transpusă în exercițiu având în vedere că mai avem o parte rămasă.Eroarea multora -rezolva până la capăt aceasta paranteză deși soluția este dată de formulă.Daca partea de algebră ne da soluția 2*1+2*2 ea trebuie transpusă exact așa ,rezolvarea ei până la capăt este o eroare,deoarece mai avem din exercițiu.

Formula distributivității nu permite unui termen operații,doar numere naturale.Deci a,b sau c nu pot fi decât numere naturale.Plus,distributivitatea nu se aplică la împărțiri.Verificati,e totul acolo.

După ce am aflat soluția și am transpus-o in exercițiu,aplicam cealaltă latură,aritmetica.Nu ne rămân decât operațiile de gr 1 și 2.

Sper că am fost destul de clar :D

  • Oras:Timisoara
  • Oras:Timisoara
Postat
Acum 9 minute, the_big_man a spus:

Okay,recapitulez pentru primul exercițiu :P

Fiind un puișor de polinom,folosim ambele laturi ale matematicii,algebra (formulă) și aritmetica (ordinea operațiilor)

Fiind un exercițiu de clasa a 5-a,când copiii învață algebra elementară, folosim formula distributivității sa aflăm soluția parantezei.

a(b+c) = ab+ac

Atenție, soluția este "ab+ac" și așa trebuie transpusă în exercițiu având în vedere că mai avem o parte rămasă.Eroarea multora -rezolva până la capăt aceasta paranteză deși soluția este dată de formulă.Daca partea de algebră ne da soluția 2*1+2*2 ea trebuie transpusă exact așa ,rezolvarea ei până la capăt este o eroare,deoarece mai avem din exercițiu.

Formula distributivității nu permite unui termen operații,doar numere naturale.Deci a,b sau c nu pot fi decât numere naturale.Plus,distributivitatea nu se aplică la împărțiri.Verificati,e totul acolo.

După ce am aflat soluția și am transpus-o in exercițiu,aplicam cealaltă latură,aritmetica.Nu ne rămân decât operațiile de gr 1 și 2.

Sper că am fost destul de clar :D

Da ai fost destul de clar.... e clar că ești prost..

  • Mersi 1
  • Haha 1
  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat
Chiar acum, nila78 a spus:

Da ai fost destul de clar.... e clar că ești prost..

Mulțumesc :D

  • Telefon: 🤡 🤡
  • Oras:Republica bananiera România
  • Telefon: 🤡 🤡
  • Oras:Republica bananiera România
Postat

Se simte lipsa lui McArthur, macar acolo o dadeam pe geopolitica, istorie, etc

  • Like 1
  • Haha 1
  • Minus 1
  • Oras:*
  • Oras:*
Postat
17 minutes ago, the_big_man said:

Okay,recapitulez pentru primul exercițiu :P

Fiind un puișor de polinom,folosim ambele laturi ale matematicii,algebra (formulă) și aritmetica (ordinea operațiilor)

Fiind un exercițiu de clasa a 5-a,când copiii învață algebra elementară, folosim formula distributivității sa aflăm soluția parantezei.

a(b+c) = ab+ac

Atenție, soluția este "ab+ac" și așa trebuie transpusă în exercițiu având în vedere că mai avem o parte rămasă.Eroarea multora -rezolva până la capăt aceasta paranteză deși soluția este dată de formulă.Daca partea de algebră ne da soluția 2*1+2*2 ea trebuie transpusă exact așa ,rezolvarea ei până la capăt este o eroare,deoarece mai avem din exercițiu.

Formula distributivității nu permite unui termen operații,doar numere naturale.Deci a,b sau c nu pot fi decât numere naturale.Plus,distributivitatea nu se aplică la împărțiri.Verificati,e totul acolo.

După ce am aflat soluția și am transpus-o in exercițiu,aplicam cealaltă latură,aritmetica.Nu ne rămân decât operațiile de gr 1 și 2.

Sper că am fost destul de clar :D

Unde vedeti un "puisor de polinom" in expresia 6:2(1+2)? Un polinom e alcatuit din coeficienti si variabile, aici nu e nicio variabila.

Expresia asta se citeste 6:2*(1+2) si atunci rezultatul e clar. Spuneti ca nu exista semnul inmultirii si deci nu-i asa. Dar in formula pe care o citati asa des a(b+c)=ab+ac vedeti vreun semn de inmultire intre a si b, a si c? Nu este si cu toate acestea e clar ca a si b se inmultesc, la fel a si c. Atunci o sa spuneti ca inseamna altceva pentru ca lipseste simbolul inmultirii?

Nu stiu de ce insistati cu asta. Am dat si un link catre un site unde se calculeaza expresia discutata si rezultatul a fost clar, 9. Ati citit?

  • Like 1
  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat
Acum 1 minut, natoporus a spus:

Unde vedeti un "puisor de polinom" in expresia 6:2(1+2)? Un polinom e alcatuit din coeficienti si variabile, aici nu e nicio variabila.

Expresia asta se citeste 6:2*(1+2) si atunci rezultatul e clar. Spuneti ca nu exista semnul inmultirii si deci nu-i asa. Dar in formula pe care o citati asa des a(b+c)=ab+ac vedeti vreun semn de inmultire intre a si b, a si c? Nu este si cu toate acestea e clar ca a si b se inmultesc, la fel a si c. Atunci o sa spuneti ca inseamna altceva pentru ca lipseste simbolul inmultirii?

Nu stiu de ce insistati cu asta. Am dat si un link catre un site unde se calculeaza expresia discutata si rezultatul a fost clar, 9. Ati citit?

Expresia 6:2(1+2) se învață intr-a 5-a,la algebră elementară? Da sau nu.

Expresia 6:2(1+2) se citește "șase împărțit la 2 pe lângă unu plus doi",corect? Da sau nu

Ambele se citesc la fel,doi pe lângă unu plus doi respectiv a pe lângă b plus c? Da sau nu?

Da,inexistentă semnului înmulțirii schimba datele problemei,nu mai spui "doi ori paranteza unu plus doi, am închis paranteza,spui ...cum am întrebat mai sus.Daca nu exista ,e un motiv intemeiat.

Acum....se poate aplica cu succes formula distributivității pentru aflarea soluției parantezei,având în vedere că-i exercițiu de clasa a 5-a,când copiii învață algebra elementară? Da sau nu

M-am uitat,nici vorbă de vreo formulă,repet,având în vedere că este exercițiu de clasa a 5-a.

  • Oras:sibiu
  • Oras:sibiu
Postat
Chiar acum, the_big_man a spus:

 

Expresia 6:2(1+2) se citește "șase împărțit la 2 pe lângă unu plus doi",corect? 

 

6:2(1+2) = 6:2×3 ? da dau nu?

  • Membru Premium
  • Oras:Mârgu-Tureș
  • Oras:Mârgu-Tureș
Postat

Daca tot nu dau calculele, lasati matematica...

Faceti o compunere de minim 3 pagini: Cum m-am simtit in vacanta, (nu la excorte!)

Va fi mai usor cand incepe scoala.

  • Haha 1
  • Minus 1

bucilescelmaifaincur

  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat
Acum 2 minute, marianblaga a spus:

6:2(1+2) = 6:2×3 ? da dau nu?

Nope,6:2(1+2)= 6:2*1+2*2= 3*1+2*2= 3+4=7

Foarte putini au vorbit de aplicarea formulei,pe multe site-uri/forumuri.Restul s-au bătut pe 1 și 9.

:D

  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat

Nu mai băgați pe calculator,ăla nu știe să gândească.

"Daca droizii ar gândi,noi n-am mai fi de niciun folos" -Obi Wan Kenobi in Atacul Clonelor :P

  • Oras:*
  • Oras:*
Postat
6 minutes ago, the_big_man said:

Expresia 6:2(1+2) se învață intr-a 5-a,la algebră elementară? Da sau nu.

Expresia 6:2(1+2) se citește "șase împărțit la 2 pe lângă unu plus doi",corect? Da sau nu

Ambele se citesc la fel,doi pe lângă unu plus doi respectiv a pe lângă b plus c? Da sau nu?

Da,inexistentă semnului înmulțirii schimba datele problemei,nu mai spui "doi ori paranteza unu plus doi, am închis paranteza,spui ...cum am întrebat mai sus.Daca nu exista ,e un motiv intemeiat.

Acum....se poate aplica cu succes formula distributivității pentru aflarea soluției parantezei,având în vedere că-i exercițiu de clasa a 5-a,când copiii învață algebra elementară? Da sau nu

M-am uitat,nici vorbă de vreo formulă,repet,având în vedere că este exercițiu de clasa a 5-a.

Expresia se citeste "sase impartit la doi inmultit cu rezultatul operatiei din paranteza adica unu plus doi". Operatia din paranteza se face prima, de aceea e in paranteza apoi, de la stanga la dreapta, se fac operatiile din afara parantezei, in ordinea rangului.

Nu "pe langa".

  • Oras:sibiu
  • Oras:sibiu
Postat
Acum 7 minute, the_big_man a spus:

Nope,6:2(1+2)= 6:2*1+2*2= 3*1+2*2= 3+4=7

Foarte putini au vorbit de aplicarea formulei,pe multe site-uri/forumuri.Restul s-au bătut pe 1 și 9.

:D

da' nu e nevoie sa "bagam" pe site-uri / forumuri. aici nu e vorba de nici o formula.

6:2 (1+2). intai se calculeaza ce este intre paranteze , adica 1+2=3.

ramane 6:2×3. pt. toti cei care stiu matematica, asta inseamna 9.

ce spui tu este gresit. 

Vizitator
Reputație: 0
Postat

@the_big_man, am o intrebare grea pentru tine. Imi poti spune rezultatul adunarii 2+2=?

atentie, ca nu e chiar asa simplu precum pare la prima vedere 😁

  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat
Acum 2 minute, natoporus a spus:

Expresia se citeste "sase impartit la doi inmultit cu rezultatul operatiei din paranteza adica unu plus doi". Operatia din paranteza se face prima, de aceea e in paranteza apoi, de la stanga la dreapta, se fac operatiile din afara parantezei, in ordinea rangului.

Nu "pe langa".

Ay, mamă,acum devine altceva,"rezultatul...."

Și unde-i semnul înmulțirii în expresie? :D

Este sau nu este ? Daca autorul exercițiului nu -a pus,a avut un motiv,nu?

 😛

niciun răspuns,btw. Și părea că înțelegi :(

  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Postat
Acum 6 minute, haloowen a spus:

A zis @Raisa2020 ca ne asteapta de miercuri dupa amiaza intr-o locatie de lux  si ne spune si rezultatul!:)))

După 18 pot 😛

Acum 5 minute, marianblaga a spus:

da' nu e nevoie sa "bagam" pe site-uri / forumuri. aici nu e vorba de nici o formula.

6:2 (1+2). intai se calculeaza ce este intre paranteze , adica 1+2=3.

ramane 6:2×3. pt. toti cei care stiu matematica, asta inseamna 9.

ce spui tu este gresit. 

Spuneau și alți colegi că e matematică de clasa a 5-a.Oare ce s-o învăța intr-a 5-a? Ia stai,chiar algebră elementară! :D

Acum 5 minute, Albdom82 a spus:

@the_big_man, am o intrebare grea pentru tine. Imi poti spune rezultatul adunarii 2+2=?

atentie, ca nu e chiar asa simplu precum pare la prima vedere 😁

Da,este egal cu 2*2,2 la "a doua".Mai vrei? :P

Radical din 16,na! 😛

Vizitator
Reputație: 0
Postat
Acum 1 minut, the_big_man a spus:

După 18 pot 😛

Spuneau și alți colegi că e matematică de clasa a 5-a.Oare ce s-o învăța intr-a 5-a? Ia stai,chiar algebră elementară! :D

Da,este egal cu 2*2,2 la "a doua".Mai vrei? :P

Radical din 16,na! 😛

Mai explica-mi o data te rog, ca n-am inteles 😁

  • Oras:*
  • Oras:*
Postat
2 minutes ago, the_big_man said:

Ay, mamă,acum devine altceva,"rezultatul...."

Și unde-i semnul înmulțirii în expresie? :D

Este sau nu este ? Daca autorul exercițiului nu -a pus,a avut un motiv,nu?

 😛

niciun răspuns,btw. Și părea că înțelegi :(

Nu l-a pus pentru ca se subintelege, adica se asuma implicit. La fel cum in expresia a(b+c)=ab+ac nu apare nicaieri semnul inmultirii desi e clar ca are loc (cel putin) o inmultire.

Asta am tot spus. Si repet, ati citit ce spune site-ul catre care am pus link? Se analizeaza exact expresia pe care ati dat-o, la nivel de gimnaziu.


  • Oras:Arad
  • Oras:Arad
Postat
Acum 6 ore, cleopatra01 a spus:

De la un calcul matematic simplu ati facut 4 pagini. 

Va plictisiti rau asa-i? 😁

De asta nu  au fetele clienți🙊🙊🙊  noi stam și dezbatem exerciții de clasa a treia în loc să ne ocupăm de lucruri serioase🤣🤣🤣

  • Like 1

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Creează nouă...