Sari la conținut

Un pic de matematică


Postări Recomandate

  • Oras:Dark Side
  • Oras:Dark Side
Acum 19 ore, the_big_man a spus:

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Distributivitate

Vă dau două expresii.

2*(1+2)  pun semnul înmulțirii

2(1+2)

Rezolvați -le dvs in ambele metode.

 

Acum 17 ore, the_big_man a spus:

În lecție, Distributivitatea se explică pe 3 termeni,nu 4.

Nu am văzut și nici dvs nu ați prezentat un model cu împărțirea înainte.Sa vedem cum se face.

Poate fi când e scrisă în exercițiu ca fracție.Eu așa cred.Daca e scris direct sub forma de fracție,aplic cu drag metoda colegului Cătălin

Okay, veniți cu exemple concrete.Unde ,in exercițiu s-a modificat o împărțire in fracție, ca soluție.

Hai sa o luam altfel:

avem 6:2=6/2 si 2(1+2)=2*(1+2)

25% din 50 de exemplu, cum se calculeaza ?

25% din 50=25/100*50=25:100*50, deci la fel ca mai sus a:b=a/b adica impartirea e o fractie si fractia e o impartire (https://www.suntparinte.ro/scoala/capitol/fractii-319)

Si atunci 6:2(1+2)=(6/2)*(1+2)=[6*(1+2)]/2=(6*3)/2=18/2=18:2=9; In concluzie 9 e rezultatul corect si atunci  6:2(1+2)=(6:2)*(1+2)=(6:2)*3=3*3=9. Celalta metoda, 6:2(1+2)=6:2*1+2*2 nu poate fi corecta pentru ca da alt rezultat.

 

La final o intrebare: cum se calculeaza 6:(1+2) ? 6:(1+2)=6:1+6:2 sau 6:(1+2)=6:3 sau 6:(1+2)=6:1(1+2)=6:1*1+1*2 ?

Si ca sa iti vin in ajutor o luam ca la clasa 1: ai 6 mere si 3 copii, unul imbracat in rosu si ceilati 2 in verde; cate mere poate primi fiecare (merele se impart in mod egal) ?

Acum 15 ore, Ella_Escorta a spus:

 doar că greu se mai ajunge la mine dacă careva nu are recomandare ooooooooooori nu-mi inspiră încredere cum trebuie :P

Oooooooooooooooori .... esti cam departe :)

 

Link spre comentariu
  • Telefon: 0754605862
  • Oras:Iasi
  • Disponibila
  • Telefon: 0754605862
  • Oras:Iasi
  • Disponibila
1 oră în urmă, natoporus a spus:

Atunci e o problema de interpretare (inmultire explicita vs una implicita). Dar in expresia 6:2(1+2) e vorba de ordinea operatiilor, nu de distributivitate.

Si pentru matematicieni, corect? :)

Da, da. 🤣🤣 femei matematicieni.

  • Haha 2
Link spre comentariu
  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
1 oră în urmă, catalin2015 a spus:

 

Hai sa o luam altfel:

avem 6:2=6/2 si 2(1+2)=2*(1+2)

25% din 50 de exemplu, cum se calculeaza ?

25% din 50=25/100*50=25:100*50, deci la fel ca mai sus a:b=a/b adica impartirea e o fractie si fractia e o impartire (https://www.suntparinte.ro/scoala/capitol/fractii-319)

Si atunci 6:2(1+2)=(6/2)*(1+2)=[6*(1+2)]/2=(6*3)/2=18/2=18:2=9; In concluzie 9 e rezultatul corect si atunci  6:2(1+2)=(6:2)*(1+2)=(6:2)*3=3*3=9. Celalta metoda, 6:2(1+2)=6:2*1+2*2 nu poate fi corecta pentru ca da alt rezultat.

 

La final o intrebare: cum se calculeaza 6:(1+2) ? 6:(1+2)=6:1+6:2 sau 6:(1+2)=6:3 sau 6:(1+2)=6:1(1+2)=6:1*1+1*2 ?

Si ca sa iti vin in ajutor o luam ca la clasa 1: ai 6 mere si 3 copii, unul imbracat in rosu si ceilati 2 in verde; cate mere poate primi fiecare (merele se impart in mod egal) ?

Oooooooooooooooori .... esti cam departe :)

Păi așa zi,că da alt rezultat. :))))

6:(1+2) ?

6:3= 2.

Da' știi de ce? Zdau o sticlă da Jack daca ghicești.

Merele sunt de la Ana? :)))

Link spre comentariu
  • Oras:Dark Side
  • Oras:Dark Side
Acum 5 minute, the_big_man a spus:
1 oră în urmă, catalin2015 a spus:

 

Hai sa o luam altfel:

avem 6:2=6/2 si 2(1+2)=2*(1+2)

25% din 50 de exemplu, cum se calculeaza ?

25% din 50=25/100*50=25:100*50, deci la fel ca mai sus a:b=a/b adica impartirea e o fractie si fractia e o impartire (https://www.suntparinte.ro/scoala/capitol/fractii-319)

Si atunci 6:2(1+2)=(6/2)*(1+2)=[6*(1+2)]/2=(6*3)/2=18/2=18:2=9; In concluzie 9 e rezultatul corect si atunci  6:2(1+2)=(6:2)*(1+2)=(6:2)*3=3*3=9. Celalta metoda, 6:2(1+2)=6:2*1+2*2 nu poate fi corecta pentru ca da alt rezultat.

 

La final o intrebare: cum se calculeaza 6:(1+2) ? 6:(1+2)=6:1+6:2 sau 6:(1+2)=6:3 sau 6:(1+2)=6:1(1+2)=6:1*1+1*2 ?

Si ca sa iti vin in ajutor o luam ca la clasa 1: ai 6 mere si 3 copii, unul imbracat in rosu si ceilati 2 in verde; cate mere poate primi fiecare (merele se impart in mod egal) ?

 

Păi așa zi,că da alt rezultat. :))))

6:(1+2) ?

6:3= 2.

Da' știi de ce? Zdau o sticlă da Jack daca ghicești.

Merele sunt de la Ana? :)))

Prin da alt rezultat ma refeream ca metoda ta 6:2(1+2)=6:2*1+2*2 da un rezultat diferit de 9, rezultat pe care il dau celelalte 2 varinte pe care ti le-am zis si care sunt conform a ce am scris sunt corecte. 

Nu stiu de unde sunt merele :)

Daca zici ca 6:(1+2)=6:3=2, de ce nu faci la fel si cu 6:2(1+2)=6:2*3=3*3=9 ?

Ca pana la urma 6:(1+2)=6:1(1+2); conform metodei tale ar fi 6:(1+2)=6:1(1+2)=6:1*1+1*2=6+2=8 care e diferit de ce ai zis 

6:(1+2)=6:3=2

Ce nu vrei tu sa pricepi e ca 6:2(1+2)=(6:2)*(1+2) si de asta metoda ta nu e corecta.

Link spre comentariu
  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Acum 3 minute, catalin2015 a spus:

Prin da alt rezultat ma refeream ca metoda ta 6:2(1+2)=6:2*1+2*2 da un rezultat diferit de 9, rezultat pe care il dau celelalte 2 varinte pe care ti le-am zis si care sunt conform a ce am scris sunt corecte. 

Nu stiu de unde sunt merele :)

Daca zici ca 6:(1+2)=6:3=2, de ce nu faci la fel si cu 6:2(1+2)=6:2*3=3*3=9 ?

Ca pana la urma 6:(1+2)=6:1(1+2); conform metodei tale ar fi 6:(1+2)=6:1(1+2)=6:1*1+1*2=6+2=8 care e diferit de ce ai zis 

6:(1+2)=6:3=2

Ce nu vrei tu sa pricepi e ca 6:2(1+2)=(6:2)*(1+2) si de asta metoda ta nu e corecta.

Că sunt bun și înțelegător,îți mai dau o șansă să ghicești :)))

N-am ținut la rezultat,repet,ci la modul de rezolvare. :)

 

Link spre comentariu
  • Oras:Dark Side
  • Oras:Dark Side
Acum 17 minute, the_big_man a spus:

Că sunt bun și înțelegător,îți mai dau o șansă să ghicești :)))

N-am ținut la rezultat,repet,ci la modul de rezolvare. :)

 

Nu stiu, nu pot ghici ce ai tu in cap :)

Tu poate nu tii la rezultat dar rezultatul e diferit in functie de metodă si problema e ca metoda ta e greșită.

Link spre comentariu
  • Oras:here,there,everywhere
  • Oras:here,there,everywhere
Chiar acum, catalin2015 a spus:

Nu stiu, nu pot ghici ce ai tu in cap :)

Tu poate nu tii la rezultat dar rezultatul e diferit in functie de metodă si problema e ca metoda ta e greșită.

Ai pierdut sticla de Jack,asta e :P

acum,să îți explic de ce 

Din cauza că ai pus semnul împărțirii între 6 și paranteză.Acel semn matematic stabilește clar  relația/raportul lui 6 cu următoarea valoare,care e data de adunare.

De aceea am subliniat importanța existenței/lipsei unui semn matematic.

In exercițiul simplu 2(1+2) nu avem semnul înmulțirii.Acel semn al înmulțirii stabilește relația/raportul între două valori.Din cauză că nu există,nu mai este o înmulțire obișnuită între două valori,ci una distributivă,o valoare cu mai multe valori(in cazul nostru două).Acum sper că s-a înțeles expresia mea "nu exista semn,nu exista înmulțire(între două valori)"

De aceea v-am spus că e greșit să treceți exercițiul drept 6:2*(1+2) când autorul l-a scris clar 6:2(1+2).Lipsa semnului înmulțirii insena clar că acolo e o înmulțire distributivă.

renunțați la prostia cu fracția.E frecție :))))

Link spre comentariu
  • Oras:Nicăieri
  • Oras:Nicăieri
Acum 12 minute, the_big_man a spus:

Ai pierdut sticla de Jack,asta e :P

acum,să îți explic de ce 

Din cauza că ai pus semnul împărțirii între 6 și paranteză.Acel semn matematic stabilește clar  relația/raportul lui 6 cu următoarea valoare,care e data de adunare.

De aceea am subliniat importanța existenței/lipsei unui semn matematic.

In exercițiul simplu 2(1+2) nu avem semnul înmulțirii.Acel semn al înmulțirii stabilește relația/raportul între două valori.Din cauză că nu există,nu mai este o înmulțire obișnuită între două valori,ci una distributivă,o valoare cu mai multe valori(in cazul nostru două).Acum sper că s-a înțeles expresia mea "nu exista semn,nu exista înmulțire(între două valori)"

De aceea v-am spus că e greșit să treceți exercițiul drept 6:2*(1+2) când autorul l-a scris clar 6:2(1+2).Lipsa semnului înmulțirii insena clar că acolo e o înmulțire distributivă.

renunțați la prostia cu fracția.E frecție :))))

Greșit, dacă voia ce ai spus tu, scria:

6:[2(1+2)]

Link spre comentariu
  • Oras:Otopeni
  • Oras:Otopeni
La 27.08.2023 la 10:05, the_big_man a spus:

Se dau următoarele exerciții:

6:2(1+2)

3+3:3(30-3x3)

La primul exercițiu rezultatul ar fi 9,la al doilea 4.

Vă băgați la rezolvat? :D

 Dacă la un exercițiu de aritmetică simplă au ieșit 13 pagini a câte 25 de răspunsuri mă gândesc ce ar fi fost dacă băgai una cu integrale, ieșea dezastru . Păcat că site-ul nu are semnele de matematici speciale 😁

  • Haha 1
Link spre comentariu
  • Oras:less than a mile away
  • Oras:less than a mile away
1 hour ago, Dezastru007 said:

 Dacă la un exercițiu de aritmetică simplă au ieșit 13 pagini a câte 25 de răspunsuri mă gândesc ce ar fi fost dacă băgai una cu integrale, ieșea dezastru . Păcat că site-ul nu are semnele de matematici speciale 😁

Ce pula mea ai venit tu cu probleme de facultate? Ăștia sunt încă la stadiul de ciclul primar. Se încurcă în aritmetică. 🤯

  • Haha 1
Link spre comentariu
  • Oras:Dark Side
  • Oras:Dark Side
Acum 48 minute, Dezastru007 a spus:

 Dacă la un exercițiu de aritmetică simplă au ieșit 13 pagini a câte 25 de răspunsuri mă gândesc ce ar fi fost dacă băgai una cu integrale, ieșea dezastru . Păcat că site-ul nu are semnele de matematici speciale 😁

Probabil nu ajungeam asa departe :)

1 oră în urmă, the_big_man a spus:

Ai pierdut sticla de Jack,asta e :P

acum,să îți explic de ce 

Din cauza că ai pus semnul împărțirii între 6 și paranteză.Acel semn matematic stabilește clar  relația/raportul lui 6 cu următoarea valoare,care e data de adunare.

De aceea am subliniat importanța existenței/lipsei unui semn matematic.

In exercițiul simplu 2(1+2) nu avem semnul înmulțirii.Acel semn al înmulțirii stabilește relația/raportul între două valori.Din cauză că nu există,nu mai este o înmulțire obișnuită între două valori,ci una distributivă,o valoare cu mai multe valori(in cazul nostru două).Acum sper că s-a înțeles expresia mea "nu exista semn,nu exista înmulțire(între două valori)"

De aceea v-am spus că e greșit să treceți exercițiul drept 6:2*(1+2) când autorul l-a scris clar 6:2(1+2).Lipsa semnului înmulțirii insena clar că acolo e o înmulțire distributivă.

renunțați la prostia cu fracția.E frecție :))))

Vezi, asta e o gresala a ta, tu crezi ca daca lipsește semnul înmulțirii, înseamnă ca nu e înmulțire.

A doua greșeala e ca spui ca din cauza asta e inmultire distributivă. Inmultirea e distributiva tor timpul, indiferent cum o scrii, ca e cu semn sau nu. Doar ca aici e împreună cu o alta operatie de acelasi grad si nu se mai aplica distributivitatea asa cum crezi tu.

A 3-a greșeala e ca fractia e o prostie. Ti-am explicat mai sus ca înmulțirea se poate scrie ca o fractie, e matematică elementara, vezi la procente.

Deci, da, inmultirea e distributivă dar fata de adunare si scadere, nu fata de impartire

6:2(1+2)=6(1+2):2 - am folosit formula ta cu distributivitatea, dar vezi ca 6 e inmultirea, nu 2, si asa se aplica distributivitatea.

Inmultirea e intre 6 si (1+2) nu intre 2 si (1+2) pt ca 2 e impartire.

Daca ar fi cum zici tu ar trebui sa fie 6:2(1+2)=6:[2(1+2)]=6:(2*3)=6:6=1 nu cum zici tu 6:2(1+2)=6:2*1+2*2=3+4=7

Ca sa aplici formula pt 2(1+2), cum zici tu ar trebui ca 2(1+2) sa fie fie impartitorul (6 oricum e deimpartitul). Dar daca e asa se aplica calculul de mai sus unde iti da 1, in nici un caz cum zici tu.

In concluzie pot exista 2 variante, in functie de cum vrei sa consideri exercițiul:

6:2(1+2)=6(1+2):2

sau 6:2(1+2)=6:[2(1+2)] si desi nu asta e exercitiul, doar in varianta asta a doua se poate aplica formula ta.

Altfel ce scrii tu e fals, nu poti schimba deimpartitul si impartitorul cum vrei tu. Ai o impartire, 6 impartit la ceva, 6 e deimpartitul, spune tu cine zici ca e impartitorul 2 sau 2(1+2) ? Corect e 2. Ca sa fie 2(1+2) trebuia scris 6:[2(1+2)]. E matematică elementara, scrie in manual.

  • Trist 1
Link spre comentariu
  • Oras:less than a mile away
  • Oras:less than a mile away
4 minutes ago, catalin2015 said:

Probabil nu ajungeam asa departe :)

Vezi, asta e o gresala a ta, tu crezi ca daca lipsește semnul înmulțirii, înseamnă ca nu e înmulțire.

A doua greșeala e ca spui ca din cauza asta e inmultire distributivă. Inmultirea e distributiva tor timpul, indiferent cum o scrii, ca e cu semn sau nu. Doar ca aici e împreună cu o alta operatie de acelasi grad si nu se mai aplica distributivitatea asa cum crezi tu.

A 3-a greșeala e ca fractia e o prostie. Ti-am explicat mai sus ca înmulțirea se poate scrie ca o fractie, e matematică elementara, vezi la procente.

Deci, da, inmultirea e distributivă dar fata de adunare si scadere, nu fata de impartire

6:2(1+2)=6(1+2):2 - am folosit formula ta cu distributivitatea, dar vezi ca 6 e inmultirea, nu 2, si asa se aplica distributivitatea.

Inmultirea e intre 6 si (1+2) nu intre 2 si (1+2) pt ca 2 e impartire.

Daca ar fi cum zici tu ar trebui sa fie 6:2(1+2)=6:[2(1+2)]=6:(2*3)=6:6=1 nu cum zici tu 6:2(1+2)=6:2*1+2*2=3+4=7

Ca sa aplici formula pt 2(1+2), cum zici tu ar trebui ca 2(1+2) sa fie fie impartitorul (6 oricum e deimpartitul). Dar daca e asa se aplica calculul de mai sus unde iti da 1, in nici un caz cum zici tu.

In concluzie pot exista 2 variante, in functie de cum vrei sa consideri exercițiul:

6:2(1+2)=6(1+2):2

sau 6:2(1+2)=6:[2(1+2)] si desi nu asta e exercitiul, doar in varianta asta a doua se poate aplica formula ta.

Altfel ce scrii tu e fals, nu poti schimba deimpartitul si impartitorul cum vrei tu. Ai o impartire, 6 impartit la ceva, 6 e deimpartitul, spune tu cine zici ca e impartitorul 2 sau 2(1+2) ? Corect e 2. Ca sa fie 2(1+2) trebuia scris 6:[2(1+2)]. E matematică elementara, scrie in manual.

Nu am răbdare sa citesc calcul aritmetic amestecat cu text PE UN FORUM DE CURVĂSĂREALĂĂĂ

Hai sa va ajut: folosiți o aplicație online de board, un whiteboard, blackboard, orice... si scrieți acolo aritmetică până vă ia Popa. Uite exemplu:

https://onlineboard.eu/b/oTlcO4yI

După acea va dați share in PM și gata! 

Sper să o rezolvați, va rog eu, ca să nu ajungem la probleme mai grave.

PS: Constat cu durere în suflet ca nimeni nu a răspuns la simplul calcul

2^30 + 2^30 + 2^30 + 2^30 = ? 

2^30 + 2^30 + 2^30 + 2^30 = 4 × 2^30 = 2^2 × 2^30 = 2^32

Se știe că în înmulțirea a două puteri cu aceeași bază, exponentul se adună.

Dovadă: 2^2 + 2^2 + 2^2 + 2^2 = 4 × 2^2 = 2^2 × 2^2 = 2^4 = 16 

Sau 4 + 4 + 4 + 4 = 16      În pula mea... scuze, q. e. d. 

  • Like 1
Link spre comentariu
  • Oras:Micul Paris
  • Oras:Micul Paris
Acum 2 ore, the_big_man a spus:

De aceea am subliniat importanța existenței/lipsei unui semn matematic.

In exercițiul simplu 2(1+2) nu avem semnul înmulțirii.Acel semn al înmulțirii stabilește relația/raportul între două valori.Din cauză că nu există,nu mai este o înmulțire obișnuită între două valori,ci una distributivă,o valoare cu mai multe valori(in cazul nostru două).Acum sper că s-a înțeles expresia mea "nu exista semn,nu exista înmulțire(între două valori)"

De aceea v-am spus că e greșit să treceți exercițiul drept 6:2*(1+2) când autorul l-a scris clar 6:2(1+2).Lipsa semnului înmulțirii insena clar că acolo e o înmulțire distributivă.

 

Eu sunt deja convins că tu trollezi, dar hai să ne mai amuzăm...

Deci, "importanța existenței/lipsei unui semn matematic", în cazul de față (înmulțirea), este aceea că... nu are nicio importanță!

E pur și simplu o convenție de scriere, să nu se mai pună semnul x sau * între un număr și o paranteză, dar (dacă nu există niciun alt semn, adică +,-,: ) se înțelege că e vorba de înmulțire. E doar o simplificare.

Deci, a*(b+c) și a(b+c) sunt fix același lucru, pe care îl poți rezolva în două moduri:

                   - ori calculând întâi b+c (paranteza) si apoi înmulțind rezultatul cu a;
                   - ori desfăcând paranteza în ab+ac

Dar ambele metode trebuie să dea același rezultat, pentru că matematica e una singură!

Acum, revenind la exercițiul nostru 6:2(1+2), care, cum spuneam, este fix același lucru cu 6:2*(1+2), trebuie să respecți regula de a efectua operațiile de același rang (înmulțirea și împărțirea) în ordine de la stânga la dreapta, adică întâi 6:2 = 3 și apoi 3*(1+2).
Și de-abia de aici poți să te joci în cele doua moduri:

                   - 3(1+2) = 3*3 = 9 (calculul direct al parantezei) sau
                   - 3(1+2) = 3*1 + 3*2 = 3+6 = 9 (aplicând distributivitatea)

Sau mai ai varianta să aplici distributivitatea din start, dar ținând cont că numărul din fața parantezei NU este 2, ci 6:2, și atunci:

                  - 6:2*(1+2) = 6:2*1 + 6:2*2 = 9

Aștept noi teorii :laugh2 

 

 

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link spre comentariu
  • Escorta
  • Telefon: 0763718941
  • Oras:București, Bucur Obor
  • Disponibila
  • Telefon: 0763718941
  • Oras:București, Bucur Obor
  • Disponibila

Băgați și voi teorema lui " L Hôpital 😂😂😂😂

  • Haha 1

1-728x90-nimfo-Simona.gif.9d1a1bff0467eb88406e9498edde59e4.gif

Sex oral neprotejat ,Sex normal protejat.Fk, , Cob, Cunnilingus, 69.
 150 lei ( 30 min )  250 lei ora ( 60 min ) 350 ( 90 min )Programari Pm, sms sau mesaj pe whatapp .Confirmare cu două ore înainte!
Nr telefon 0763718941

Link spre comentariu

  • Escorta
  • Telefon: 0763718941
  • Oras:București, Bucur Obor
  • Disponibila
  • Telefon: 0763718941
  • Oras:București, Bucur Obor
  • Disponibila
Acum 7 ore, Bruneta168 a spus:

Te rog frumos , io, is praf pe matematica , știu tabla înmulțirii ,adunări , scăderii , însă , cum ai preconizat tu asta ? :) cum ai dedus? Dezvolta , te rog :) ❤️

😂😂😂

  • Haha 1

1-728x90-nimfo-Simona.gif.9d1a1bff0467eb88406e9498edde59e4.gif

Sex oral neprotejat ,Sex normal protejat.Fk, , Cob, Cunnilingus, 69.
 150 lei ( 30 min )  250 lei ora ( 60 min ) 350 ( 90 min )Programari Pm, sms sau mesaj pe whatapp .Confirmare cu două ore înainte!
Nr telefon 0763718941

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
  • Navigare recentă   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Creează nouă...